PRAWDA, ALE NIE DO KOŃCA... "Nie oceniaj książki po okładce", "cnota, nie ubiór, czyni zakonnika", "nie wszystko złoto, co się świeci z góry", "zewnętrzna postać nie czyni natury" – mądrości, głoszących, że liczy się jakość, a nie wygląd, krąży całkiem sporo. Głosili je wielcy ludzie, jak choćby Ignacy Krasicki, i z pewnością są one prawdziwe. W odniesieniu do reklamy jednak niekoniecznie się sprawdzają. Opakowanie produktu oczywiście nigdy nie będzie ważniejsze od niego samego, ale zdecydowanie wpływa na klienta – musi przyciągnąć jego uwagę, wyróżnić produkt spośród konkurencyjnych propozycji. Jest obietnicą, którą zawartość musi spełnić.
W KOPERCIE ELEGANCKO... Elegancko pakowane materiały firmowe świadczą o kompleksowym, drobiazgowym podejściu do interesów i wraz z innymi czynnikami (jak zachowania przedstawiciela firmy) składają się na wrażenie wywierane na partnerach biznesowych, klientach i kontrahentach (a także na samych pracownikach firmy). Koperty firmowe to jedno z takich rozwiązań. Są praktyczne i mają duże powierzchnie nadruku, dzięki czemu można na nich umieszczać dowolne przekazy reklamowe (najbardziej oczywiste z nich to logo i nazwa firmy).