logo
DUX PROMOTION
ul. Krokusowa 3
92-101 Łódź MAPA STREET VIEW

tel. kom. 501 149 972
tel. 42 612 12 02

Zapytania i kalkulacje ofertowe:

Oferty współpracy:

Oferty pracy:

Pozostałe sprawy:

MARKETING MIX

Opis produktu

MIESZANIE ZMIENNYCH, CZYLI O MARKETINGU MIX... Podbicie rynku jest marzeniem każdego przedsiębiorcy. Jego realizacja jest nieosiągalna bez opanowania podstawowych technik marketingowych. Jedną z nich jest forma wpływania na rynek poprzez odpowiednie zarządzanie zmiennymi marketingu, w skrócie określanymi jako 4P (od ang. product, price, promotion, place). Należą do nich:

- Produkt – określanie jego cech, wyglądu, jakości, marki, gwarancji i warunków zwrotu, zróżnicowania asortymentowego itp.

- Cena – operowanie cenami obliczone powinno być na wypracowanie spójnej polityki cenowej. Mieszczą się tu nie tylko opłaty za kupno produktu, ale także wszelkie rabaty, raty, warunki dokonywania płatności.

- Promocja – prowadzenie działań zmierzających do poinformowania klientów (oraz ogólnie otoczenia) o produkcie. Obejmują wiele form komunikacji, w tym reklamę, public relations, promocję osobistą.

- Dystrybucja – strategia transferu produktu od producenta do klienta, obejmująca wiele elementów, w tym: kanały sprzedaży, transport, magazynowanie, konserwację.

Czasem pojęcie marketingu mix poszerzane jest o kolejne elementy: personel firmy, obsługę klienta, proces wytwarzania produktu lub świadczenia usługi, tzw. świadectwo materialne (wszelkie dowody jakości produktu – wyposażenie techniczne, infrastruktura, itp.), dodatkowe cechy i funkcje produktu, zapewniające klientom przyjemność z jego użytkowania (np. gry w telefonach komórkowych, klimatyzacja w samochodzie). Po stronie klienta wymienia się z kolei elementy określane jako 4C (każdy z nich odpowiada jednej części z 4P):
- wartość dla klienta (ang. customer value) – odpowiada produktowi;
- koszty pozostające po stronie klienta (ang. cost) – wiąże się z ceną;
- wygoda dokonania zakupu (ang. convenience) – wynika z dystrybucji;
- komunikacja z rynkiem (ang. communication) – odpowiada promocji.

Rozszerzenie marketingu mix o kolejne elementy pozwala na dostosowanie się do klienta. Ponieważ to on jest nabywcą, warto zwrócić uwagę na jego potrzeby, zamiast skupiać się jedynie na tym, co firma chce zyskać. Zdobycie wiedzy o tym, jakie są oczekiwania klientów oraz jakie cechy produktu są najbardziej przez nich pożądane, pozwala w połączeniu ze świadomością warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa na opracowanie optymalnej strategii marketingu mix.

Przeczytaj również:

Kontakt

logo
DUX PROMOTION
ul. Krokusowa 3
92-101 Łódź MAPA STREET VIEW

tel. kom. 501 149 972
tel. 42 612 12 02

Zapytania i kalkulacje ofertowe:

Oferty współpracy:

Oferty pracy:

Pozostałe sprawy: