logo
DUX PROMOTION
ul. Krokusowa 3
92-101 Łódź MAPA STREET VIEW

tel. kom. 501 149 972
tel. 42 612 12 02

Zapytania i kalkulacje ofertowe:

Oferty współpracy:

Oferty pracy:

Pozostałe sprawy:

Analiza SWOT

Opis produktu

JAK WYGRAĆ MARKETINGOWY WYŚCIG ZBROJEŃ, czyli o analizie SWOT słów kilka... Jak w każdej rywalizacji, również w konkurencji między przedsiębiorstwami kluczowym czynnikiem, wpływającym na osiągane wyniki, jest wiedza. Zwłaszcza zaś znajomość własnych możliwości. Planowanie rozwoju firmy lub produktu musi być oparte na silnych fundamentach w postaci rzetelnych badań marketingowych. Pozwala to nie tylko wyznaczać odpowiednie cele, ale także sposoby ich realizacji.

Jednym z podstawowych narzędzi marketingowych jest analiza SWOT (od angielskich słów strengths ['mocne strony'], weaknesses ['słabe strony'], opportunities ['szanse'] i threats ['zagrożenia']). Jej najważniejszym zadaniem jest pomoc w identyfikacji siły i potencjału, tkwiących w przedsiębiorstwie lub w produkcie oraz w przewidzeniu problemów, które mogą przeszkodzić w osiągnięciu wyznaczonych celów. Dzięki przeprowadzeniu takiego badania można też definiować działania, które należy podjąć, by wykorzystać swoje mocne strony i uniknąć zagrożeń. Również promocja dzięki analizie SWOT zyskuje na skuteczności, ponieważ w komunikatach kierowanych do klientów można uwypuklać zalety produktu (jednocześnie odwracając uwagę od jego ewentualnych wad). W celu przeprowadzenia skutecznej analizy SWOT, warto zadać sobie szereg pytań. Rzetelność, z jaką przemyśli się odpowiedzi na nie, będzie probierzem jakości wyników badania. Do pytań tych należą:
- Jakie są źródła przewagi nad konkurencyjnymi przedsiębiorstwami/produktami?
- Jakie są cechy wyróżniające firmę/produkt?
- Jakie firma posiada doświadczenie?
- Jakie korzyści możemy zaoferować klientom?
- Czy popełniamy jakieś błędy? Jeśli tak, to jakie?
- Czy jesteśmy uzależnieni od czynników zewnętrznych, jak kłopoty techniczne, inflacja?
- Czy i jakie wady ma firma/produkt?
- Jakie są tendencje rozwojowe w biznesie?
- Jakie jest zapotrzebowanie na produkt?
- Czy mamy liczną konkurencję?
- Jakie jest nastawienie klientów do firmy/produktu (lub ogólnie do klasy produktów)?
- Jak rozwija się infrastruktura związana z naszym produktem?

Kontakt

logo
DUX PROMOTION
ul. Krokusowa 3
92-101 Łódź MAPA STREET VIEW

tel. kom. 501 149 972
tel. 42 612 12 02

Zapytania i kalkulacje ofertowe:

Oferty współpracy:

Oferty pracy:

Pozostałe sprawy: