Opis produktu
DOJNE KROWY, GWIAZDY, ZNAKI ZAPYTANIA, PSY
Jedną z popularniejszych metod analizy własnych produktów jest macierz BCG. Twórcy tej techniki (specjaliści z Boston Consulting Group - stąd skrót BCG) zachęcają do analizy koszyka swych produktów pod kątem WZGLĘDNEGO UDZIAŁU W RYNKU oraz TEMPA WZROSTU DANEGO RYNKU. Zakwalifikowanie każdego z wytwarzanych produktów/usług do jednej z grup (DOJNE KROWY, GWIAZDY, ZNAKI ZAPYTANIA i PSY) determinuje wybór właściwej strategii produktowej, z którą nierozerwalnie powinna być związana adekwatna strategia reklamowa.
PSY a DOJNE KROWY
PSY to takie z naszych produktów, które nie wymagają znacznych nakładów inwestycyjnych, a ich względny udział w rynku jest niewielki. Takie produkty, ze względu na powolne tempo wzrostu rynku, nie wymagają pilnych inwestycji, jednakże z powodu pochłanianej "energii firmy" aż się proszą o podjecie decyzji, co dalej (nie chodzi tu o energię elektryczną). Jeśli zdecydujemy o ich "wyautowaniu", zyskamy wspomnianą energię, którą będziemy mogli przeznaczyć na inną grupę produktów, natomiast jeśli zdecydujemy o zwiększaniu ich sprzedaży, staną się wówczas naszymi dojnymi krowami.
POZOSTAŁA CZĘŚĆ TEKSTU DOSTĘPNA PO ZALOGOWANIU DLA KLIENTÓW DUX PROMOTION